The Sound of Cooking

The Eternal Sunshine of Giugi's (not so) Spotless Kitchen

Crostate di frutta: ed è subito estate! / Summery fruit tarts

cros

Se c’è una cosa che in estate si può mangiare in quantità, variando sempre e comunque gli ingredienti, sono le insalate. Che siano insalate di riso o di sola verdura una delle cose più belle che offre la stagione estiva è la gran quantità di verdure, colori e sapori che si possono abbinare per preparare sempre piatti freschi e gustosi, ma diversi. Il risultato sarà sempre una garanzia.

Alla stregua delle insalatone, di riso e non, ci sono poi le crostate di frutta. Golosissimo dessert post pranzo da poter mangiare anche a merenda, fanno davvero “estate”.  Grandissima la varietà di frutti che si possono utilizzare per combinare sapori diversi e giochi di colore coreografici… e sono facilissime da preparare.

Si parte dalla base di frolla, la ricetta è qui

Si continua poi con la base da spalmare sopra la frolla, una volta cotta. Si può scegliere tra una farcia alla marmellata oppure una dolce crema. Per le mie di solito uso la crema al cioccolato bianco, la stessa che utilizzo per i bicchierini al mango, e la trovate qui

Infine scegliete la frutta che più vi piace, i colori che più vi stimolano e componete il vostro capolavoro estivo!

Buon appetito! 🙂

Ps. Una canzone che fa DAVVERO estate, per assaporare al meglio la vostra fetta di torta? Eccola qui: Life, Des’ree http://www.youtube.com/watch?v=BKtrWU4zaaI

*** *** ***

If there’s something you can eat in quantity during summertime, always varying the ingredients, are the salads. May they be rice salads or “only vegetables” salads, one of the most beautiful things that summer offers is the large amount of vegetables, colors and flavors that can be combined to prepare always fresh and tasty, still different, dishes. The result will always be a success.
And then there are the fruit tarts. Luscious dessert, they really make you think about “summer”… and are easy to prepare.
Just start from the base of the crust, the recipe is here

Continue then with the filling cream or jam. I usually use the white chocolate cream, the same I use for  shorts with mango, that can be found here.
Finally choose the fruit that you like, colors that inspire you… and compose your masterpiece! Enjoy your meal!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: